پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119408
احياء امر به معروف از مباني اصلي نهضت حسيني به شمار مي‌رود
تاریخ انتشار : 1393/08/10 12:33:15
نمایش : 1806
امام جمعه فارسان گفت: امر به معروف و نهي از منکر يکي از واجبات مهم الهي و از پر رنگ‌ترين دلايل قيام و نهضت عاشوراست.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت الاسلام حسين جمالي‌زاده ظهر در خطبه‌هاي اين هفته نمازجمعه اظهارکرد: امر به معروف و نهي از منکر يکي از واجبات مهم الهي و يکي از پر رنگ‌ترين دلايل قيام و نهضت عاشوراست.

وي افزود: با دقت در مفهوم امر به معروف و نهي از منکر و آموزه‌هاي دين مشخص مي‌شود که اين امر با تعليم، تذکر و موعظه فرق دارد.

امام جمعه فارسان گفت: در امر به معروف و نهي از منکر مخاطب‌ شخصي است که مسئله را بداند ولي با علم به مسئله دين عمداً معروف را ترک يا منکر را انجام مي‌دهد که در اينجا بر همگان واجب است با در نظر گرفتن شرايط اين فريضه الهي را جامعه عمل بپوشانند.

حجت الاسلام حسين جمالي‌زاده تصريح کرد: در درجه نخست امر به معروف است و بعد از آن نهي از منکر که بر همگان واجب است که در درجه نخست و قبل از نهي از منکر، معروف‌ها يعني واجبات الهي و خوبي‌ها را شناسايي کرده و با دل و جان و با تذکر لساني يکديگر را به انجام آنها تشويق کنيم.

امام جمعه فارسان ادامه داد: کساني که منکر انجام مي‌دهند و بر انجام آن مداومت دارند بايد بدون هرگونه سختي، ابراز ناراحتي کرده و در مرحله بعد اگر سخن ما تأثير گذار نبود بايد با تذکر لساني امر به معروف و نهي از منکر کنيم.

حجت الاسلام جمالي‌زاده به روز عاشوراي امسال که مصادف با 13 آبان است اشاره و خاطرنشان کرد: نماز ظهر عاشورا را جدي بگيريم که مهم‌ترين مسئله براي امام حسين (ع) دين خدا بود و اساس دين عمل به نماز است و عزاداري‌هاي براي امام حسين (ع) با برپايي نماز ظهر عاشورا کامل شود.

وي با اشاره به وقايع 13 آبان ماه مانند تبعيد امام خميني (ره) به ترکيه در سال 43، کشتار دانش آموزان به دست رژيم پهلوي در سال 57 و تسخير لانه جاسوسي امريکا به دست دانشجويان پيرو خط امام که در سال 58 رخ داده است، گفت: اين روز، روز مبارزه با استکبار جهاني است و در اين سه حادثه مهم که منشأ آن به آمريکا برمي‌گردد ملت ما در هر سه حادثه همواره پيروز بوده است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html